آیین افتتاحیه همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

0

آیین افتتاحیه دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران روز چهارشنبه با حضور معاون دانشگاه فرهنگیان کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

معاون نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور در این مراسم گفت: در گذشته به موضوع آموزش زبانهای خارجی به عنوان یک امر بنیادین توجه نشده اما در سال های اخیر با تصویب سند ملی برنامه درسی تا حدودی این امر مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر غلامرضا کیانی افزود: در سند ملی توسعه نیز در باره سن آموزش، ساعت و محتوای کتاب های درسی و نیز تربیت معلم نیاز به تغییر سیاستها و برنامه ریزی ها احساس می شود.

وی اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند کلان معماری برنامه درسی، مدل شایستگی تهیه و برای تربیت معلمان در رشته زبان خارجی برنامه های مدون تدارک دیده شده است. وی گفت: دانش آموختگان این دانشگاه به صورت مستقیم در مدارس شروع به فعالیت نمی کنند بلکه در صورت احراز شایستگی در آزمون های جامع حق ورود به مدرسه را می یابند که یکی از این شایستگی ها توانایی در زمینه زبان خارجی است که این کنترل کیفی کمک موثر در توانمندی معلمان دارد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز  در سخنرانی خود در این همایش گفت: باید با بررسی ، نقد و پژوهش ضمن آسیب شناسی زبان های خارجی در ایران جایگا ه زبانهای خارجی در کشور را ارتقا داد
دکتر جواد حدادنیا افزود: زبان تعامل فرهنگ و اندیشه ملت های مختلف است و نقش موثری در تاثیری پذیری فرهنگ ها از یکدیگر دارد.
وی اظهار کرد: همکاری خوبی بین دانشگاه حکیم و دانشگاه فرهنگیان برقرار است و این ارتیااط در این همایش تجلی یافته است
دکتر حدادنیا گفت: سبزوار با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار دانشجو می توانند سومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی را بصورت بین المللی در ساله آینده برگزار کند.
وی افزود: دانشگاه حکیم جزء ۲۲ دانشگاه محور کشور و یکی از ۶ دانشگاه برتر کشور در عرصه دیپلماسی علم و فناوری معرفی شده است.

رئیس همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش آسیب شناسی آموزشی و مشخص شدن جایگاه زبانهای خارجی در کشور است.

دکتر مهیار علوی مقدم افزود: ۳۵۰ چکیده مقاله به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی به دبیرخانه همایش ارسال شد که با بررسی توسط هیأت ۲۰ نفره داوران ۲۰۰ مقاله به عنوان مقالات برتر در مجموعه ای با عنوان ‘همایش آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران’ منتشر می شود.

وی اظهار کرد: آموزش و پیشرفت حرفه ای معلمان، کاربرد فناوری رایانه در آموزش و پرورش، تهیه مطالب درسی انگلیسی، تحلیل کلام، تاثیر ادبیات بر زیان فارسی و آموزش زبان فارسی و عربی موضوعات این مقاله ها را تشکیل می دهند.

دکترعلوی مقدم گفت: در این همایش ۲ روزه نیز ۱۰۰ سخنرانی، ۲۰ نشست تخصصی، ۲ کارگاه، یک میزگرد و سه نشست عمومی برگزار می شود.

وی افزود: محور این نشست ها آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در نظام آموزش و پرورش فعلی، نهادهای آموزش عالی، دانشگاه و آموزشگاه های خصوصی است.

گفتنی است نخستین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران نیز اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ به مدت ۲ روز در این دانشگاه برگزار شد.

نظر خود را بیان کنید